OPERACJE ZAĆMY W RAMACH NFZ,
NATYCHMIAST, BEZ KOLEJEK

Zaćma to najpopularniejsza choroba wzroku wśród osób starszych. Statystyki mówią, że dotyczy głównie osób po 60 roku życia i choruje na nią 800 tysięcy Polek i Polaków. Operacja zaćmy w ramach NFZ jest procedurą powszechnie dostępną. W OKOKLINIK dbamy szczególnie o to, by nasi pacjenci w każdym z naszych oddziałów – byli operowani bezpiecznie i w komfortowych warunkach. Doświadczenie naszego personelu – w tym dr n.med. Michała Kamińskiego, jest jednym z największych w Polsce. Od 2008 roku wykonaliśmy ponad 40 000 – to stawia nas na wiodącej pozycji w Polsce. I to również świadczy o bardzo dużym zaufaniu Pacjentów i ich Rodzin.

Masz 4 powody, dla których warto wybrać Okoklinik:

1. BEZPIECZNA OPERACJA ZAĆMY BEZ KOLEJEK, NATYCHMIAST
  2. NOWOCZESNY SPRZĘT, DOŚWIADCZENI LEKARZE
  3. ZAUFANIE SETEK PACJENTÓW
  4. BLISKO DOMU PACJENTA

CZYM JEST ZAĆMA?

Zaćma to postępująca choroba oczu. Uznawana za główną przyczynę ślepoty – rozwija się powoli i nie daje nagłych objawów. Chory traci powoli ostrość wzroku.

Zaćma to choroba, w której mętnieje soczewka w oku. Naturalny proces mętnienia soczewek rozpoczyna się już po 30 roku życia ale w okolicach 60 – zmiany w soczewkach mogą już znacząco utrudniać prawidłowe widzenie. Dlatego warto abyś regularnie badał wzrok. Zaćmę bowiem może potwierdzić okulista w trakcie badania w lampie szczelinowej a dla wielu pacjentów diagnoza bywa zaskakująca. Właśnie z tego powodu, że żadne nagłe zmiany w jego widzeniu nie były odczuwalne.

Zmętnienie soczewek objawia się pogorszeniem widzenia, widzeniem „jak przez pończochę” – zmienia się poczucie kontrastu, biel przestaje być biała. Mogą się pojawić rozbłyski wokół źródeł światła, utrudnione prowadzenie samochodu wieczorem czy w nocy właśnie ze względu na dolegliwości związane z zaćmą.

Zaćma dotyczy najczęściej obydwu oczu, choć zwykle rozwija się w każdym oku inaczej. Od strony pacjenta na decyzję o  operacji wpływa pogorszenie się wzroku. Oznacza to, że zaćmę operujemy wtedy, gdy tylko zacznie ona utrudniać widzenie.

JAKIE BADANIA PRZED OPERACJĄ ZAĆMY?

Przed  operacją zaćmy wymagane jest przeprowadzenie badań okulistycznych – w celu wyliczenia mocy sztucznej soczewki i zdecydowania o technice operacji oraz  realizacja ogólnego badania krwi – dla celów znieczulenia przez anestezjologa.

Okulista przeprowadzi dokładny wywiad z pacjentem, zbada oczy w lampie szczelinowej, wykona lub przejrzy wynik różnych badań komputerowych (autorefraktometru, pomiaru ciśnienia w oczach, pomiaru śródbłonka, biometrii, USG czy oct). Zdecyduje też o mocy i rodzaju soczewki wewnątrzgałkowej, która zostanie wszczepiona pacjentowi w czasie operacji.

W celu ustalenia wizyty przed operacją i terminu zabiegu – wybierz najbliższą dla siebie placówkę: